Klantenservice

Direct naar:

Contact

Heb je vragen of opmerkingen met betrekking tot een product of je bestelling? Bel ons op werkdagen tussen 10:00 – 16:30 uur op 085 047 9269 of neem dan gemakkelijk en snel contact met ons op via het contactformulier of stuur een email naar service@tsa-slotje.nl. Wij proberen uiteraard zo snel mogelijk te reageren.


Bestellen & levering

TSA slotje bestellen?
Een TSA cijferslotje bestellen op TSA-slotje.nl is super eenvoudig. Je kiest het type cijferslotje, de kleur en het gewenste aantal cijferslotjes dat je wilt kopen en plaatst deze in je winkelmandje.  Vervolgens selecteer je jouw favoriete betaalmethode om veilig af te rekenen. Na de betaling ontvang je een bevestiging en zal je bestelling zo snel mogelijk per briefpost worden verzonden. Super handig dus, je hoeft niet thuis te blijven voor jouw kofferslotje(s).

De levering van je TSA Cijferslot
Zodra de betaling is afgerond gaan wij direct voor je aan de slag met de verzending. Bestel je voor 16:00 uur (op werkdagen) dan heb je jouw bestelling de volgende dag in huis. Uiteraard ontvang je van ons een bevestiging van jouw bestelling en houden we je per mail op de hoogte van jouw bestelstatus.

Verzendkosten in Nederland
Voor het verzenden van jouw bestelling naar een adres in Nederland rekenen wij € 1,99. Voor bestellingen boven de € 20,- brengen we geen verzendkosten in rekening.

Verzendkosten buitenland
Wil je een slotje bestellen en woon je niet in Nederland, neem dan contact met ons op, hiervoor gelden via Postnl namelijk diverse tarieven afhankelijk van het gewicht en het betreffende land waar je woont.


Zakelijk bestellen

Ben je geïnteresseerd in grote aantallen TSA sloten, kofferslotjes, bagagesloten, cijferhangsloten of heb je ander maatwerk nodig? Dit is absoluut mogelijk! Denk bijvoorbeeld aan een slotje bedrukken met je eigen logo of slotjes als een relatiegeschenk. Wij leveren graag zakelijk maatwerk voor ieder budget. Neem hiervoor contact met ons op via service@tsa-slotje.nl of bel ons op 085 047 9269.


Betalen

Helaas, betalen moet ook gebeuren. Op TSA-slotje.nl kun je kiezen uit de meest gebruikelijke betaalmethoden.

Betaalwijze

  • IDEAL
  • Paypal
  • Bancontact
  • Mastercard
  • Visa
  • Bancontact
  • Overboeking

Retourneren

Is je product om welke reden dan ook niet goed of ben je om een andere reden niet tevreden dan kun je contact opnemen met de klantenservice via ons contactformulier voor een retouroplossing. Eventuele creditering van het betaalde bedrag zal uiterlijk binnen 14 dagen (wettelijke maximale periode) na herroeping worden teruggestort.


Garantie

30 dagen, niet goed = geld terug
Bij TSA-slotje.nl geloven wij in goede en deugdelijke producten, onze producten zijn dan ook van hoogwaardige kwaliteit. Daarbij kun je jouw product een maand lang uitproberen, dit is onderdeel van het herroepingsrecht. Voldoet het product niet aan jouw verwachtingen dan kun je jouw product vrijblijvend retourneren. Je krijgt het volledige aankoopbedrag van ons terug of je krijgt een nieuwe product toegezonden.

Heb ik verder nog garantie?
Jazeker! Vooropgesteld wij leveren cijferslotjes van hoogwaardige kwaliteit, mocht er toch iets misgaan dan heb je op producten van het merk TravelMore levenslange garantie.


Klachten

Indien je klachten hebt kun je dit aan ons kenbaar maken via het contactformulier, telefonisch of via ons e-mailadres, te vinden op onze contactpagina. Mocht dit niet leiden tot een oplossing dan is het mogelijk om het geschil te melden bij Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.


Webwinkelkeur

TSA-slotje.nl is lid van Stichting WebwinkelKeur, een onafhankelijke en transparante organisatie gericht op veilig online winkelen voor consumenten. TSA-slotje.nl voldoet aan alle gedragscode en reglementen van Stichting WebwinkelKeur en is trots het keurmerk te mogen dragen. Als consument kun je op onze webshop veilig en met de zekerheid van WebwinkelKeur winkelen, tevens heb je de mogelijkheid om je ervaringen met onze producten en service te delen met andere consumenten.


Privacy & Voorwaarden

Wanneer je een bestelling doet op onze website wil je natuurlijk weten bij wie je bestelt, hoe veilig het is en onder welke voorwaarden. Dat begrijpen wij maar al te goed! Daarom kun je hier alles lezen over de privacy en voorwaarden:

Privacy policy
Wij zullen je persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en wij zullen deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen indien zij betrokken zijn bij het uitvoeren van jouw bestelling. Onze werknemers en door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van jouw gegevens te respecteren. Persoonlijke gegevens mogen door ons gebruikt worden voor gerichte marketingdoeleinde waarbij gebruik wordt gemaakt van marketingplatformen van derde partijen.

Bescherming gegevens
Wij respecteren en beschermen jouw privacy als gebruiker van deze website. Alle opgegeven persoonsgegevens worden verwerkt volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

Cookies
Wanneer je gebruik maakt van onze website accepteer je onze cookies.

Veilig betalen
Het betalen vindt plaats in een veilige betaalomgeving, waardoor jij optimaal profiteert van duidelijkheid en gebruikersgemak.

Meer informatie
Heb je nog vragen of wil je meer informatie over ons privacy- en/of veiligheidsbeleid? Neem dan gerust contact met ons op via onze web-formulieren.


Algemene Voorwaarden – TSA-slotje.nl – Voor consumenten en zakelijke klanten

Inhoudsopgave:
Artikel   1 – Definities
Artikel   2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel   3 – Toepasselijkheid
Artikel   4 – Het aanbod
Artikel   5 – De overeenkomst
Artikel   6 – Herroepingsrecht
Artikel   7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel   8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel   9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 – De prijs
Artikel 11 – Nakoming en extra garantie
Artikel 12 – Levering en uitvoering
Artikel 13 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 14 – Betaling
Artikel 15 – Klachtenregeling
Artikel 16 – Geschillen
Artikel 17 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument of zakelijke klant producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
  2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht,geldt niet voor zakelijke verkoop/rechtspersonen;
  3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
  4. Zakelijke klant; de rechtspersoon die bij of via ondernemer goederen bestelt en/of koopt.
  5. Dag: kalenderdag;
  6. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
  7. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
  8. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
  9. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand, geldt niet voor zakelijke verkoop/rechtspersonen;
  10. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten of zakelijke klanten aanbiedt;
  11. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument of zakelijke klant wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  12. Modelformulier voor herroeping: Hier treft u het Europese modelformulier voor herroeping. Bijlage: Modelformulier voor herroeping TSA-slotje.nl;
  13. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

LifeGoods b.v.
Wisselweg 33, 1314CB ALMERE (Vestigingsadres)
www.LifeGoods.nl
KvK-nummer: 69111901
Btw-identificatienummer: 857740167B01

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden, die te allen tijde door de ondernemer kunnen worden aangepast, zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument of zakelijke klant.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument of zakelijke klant beschikbaar gesteld via de website. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument of zakelijke klant zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

Artikel 4 Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument of zakelijke klant mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument of zakelijke klant duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument of zakelijke klant van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument of zakelijke klant het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument of zakelijke klant elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument of zakelijke klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
  6. Het vestigingsadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument of zakelijke klant met klachten terecht kan;
  7. De voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht. Het herroepingsrecht geldt niet voor zakelijke klanten;
  8. De informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
  9. De prijs met inbegrip van alle belastingen (inclusief of exclusief BTW) van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
  10. De vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
  11. Indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
  12. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Het herroepingsrecht is een consumenten wetgeving en is alleen geldig voor consumenten en is dus niet geldig voor zakelijke klanten.

Bij producten:

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 30 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Zie hiervoor artikel 7.

Artikel 7 Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

Het herroepingsrecht is een consumenten wetgeving en is alleen geldig voor consumenten en is dus niet geldig voor zakelijke klanten.

  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
  2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Artikel 8 Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

Het herroepingsrecht is een consumenten wetgeving en is alleen geldig voor consumenten en is dus niet geldig voor zakelijke klanten.

  1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
  2. Zo snel mogelijk, maar binnen 30 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
  3. De consument zendt, indien gewenst door ondernemer, het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
  5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
  6. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

Het herroepingsrecht is een consumenten wetgeving en is alleen geldig voor consumenten en is dus niet geldig voor zakelijke klanten.

  1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
  2. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument. Eventuele creditering van het betaalde bedrag zal uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping worden teruggestort.

Artikel 10 De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw voor consumenten.
  3. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn exclusief btw voor zakelijke klanten.

Artikel 11 Nakoming overeenkomst en extra garantie

  1. De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

Artikel 12 Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument of zakelijke klant aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument of zakelijke klant hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument of zakelijke klant heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument of zakelijke klant betaald heeft onverwijld terugbetalen.
  5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of zakelijke klant of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 13 Betaling

  1. Als wij je vragen een bedrag vooruit te betalen, maken we direct na ontvangst je bestelling in orde. Je kunt betalen middels de door de ondernemer aangeboden betaalmethoden.
  2. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument of zakelijke klant verschuldigde bedrag te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een zakelijke dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de zakelijke klant de producten van de overeenkomst heeft ontvangen.
  3. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument of zakelijke klant in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
  4. De consument of zakelijke klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  5. Indien de consument of zakelijke klant niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument of zakelijke klant een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument of zakelijke klant afwijken van genoemde bedragen en percentages.

Artikel 14 Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
  6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
  7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 15 Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument of zakelijke klant waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

Artikel 16 Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument of zakelijke klant op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.